LIst do sklepu- skarga
: sob wrz 03, 2011 8:35 pm
Nie jestem pewna czy dział odpowiedni, jeśli nie proszę o przeniesienie.
Chciałam poddać pod dyskusję pomysł stworzenia szablonu pisma, które będzie można składać w sklepach zoologicznych, gdzie zauważymy nieprawidłowości w warunkach bytowania zwierząt. Pozwoliłam sobie stworzyć pierwszy wzór takiej skargi i proszę, abyśmy wspólnie przemyśleli, czy idea zasypywania sklepów i ich Kierownictwa pisemnymi skargami może w jakiś sposób pomóc zwierzętom. Ze swojej strony- myślę,że ma to sens , szczególnie przy argumentach możliwej utraty zysku.Wiem,że walczymy docelowo o to, by w sklepach w ogóle nie było zwierząt, ale dokąd są też musimy działać.
Oto wzór pisma do samodzielnego składania przez osoby pełnoletnie, młodsi musieliby w tej sprawie zwrócić się do Rodziców lub innych pełnoletnich osób.
Imię, nazwisko Miejscowość, data
Adres
ADRESAT
Skarga
Szanowni Państwo!
Jako klient zmuszony jestem wystąpić ze skargą w zakresie sposobu traktowania przez Kierownictwo i Pracowników Państwa Placówki żywego towaru jakim są zwierzęta.
Zauważone przeze mnie rażące nieprawidłowości dotyczą:
1.
2.
3.
itd.
Przypominam, że wszystkich właścicieli zwierząt, w tym również podmioty wystawiające je do sprzedaży , a będących w myśl prawa ich czasowym właścicielem obowiązują przepisy Ustawy o Ochronie Zwierząt.
Biorąc pod uwagę sytuację zastaną w Państwa Placówce przypominam, że art. 1pkt1.1 przywołanej Ustawy stwierdza: „Zwierzę, jako istota żyjąca, zdolna do odczuwania cierpienia, nie jest rzeczą. Człowiek jest mu winien poszanowanie, ochronę i opiekę”, co znajduje rozwinięcie w art. 4 pkt 2, gdzie zawarto zapis o istocie humanitarnego traktowania zwierząt. W myśl tego artykułu, „ilekroć w Ustawie jest mowa o(…) „humanitarnym traktowaniu zwierząt - rozumie się przez to traktowanie uwzględniające potrzeby zwierzęcia i zapewniające mu opiekę i ochronę”.
Przytoczone wyżej nieprawidłowości pozostają w sprzeczności z zapisem Ustawy i mogą implikować dotkliwe konsekwencje prawne naruszające Państwa prestiż branżowy bezpośrednio przekładając się na niechęć Klientów do dokonywania zakupów w placówce rażąco nieprzestrzegającej obowiązujących przepisów.
Domagam się usunięcia wymienionych uchybień w trybie natychmiastowym i podjęcia działań mających na celu wyeliminowanie ich w przyszłości.
O sposobie załatwienia interwencji proszę poinformować mnie pisemnie, w terminie 14 dni od daty otrzymania pisma.
W przypadku braku odpowiedzi, lub stwierdzenia dalszych uchybień pozostających w niezgodzie z Ustawą w sprawie zostaną podjęte dalsze kroki.
Wyrażam jednak nadzieję, że Państwa Placówka nie podejmie ryzyka narażania się na niepotrzebne konsekwencje, a moja skarga zostanie potraktowana z należytą powagą.
Podpis
Chciałam poddać pod dyskusję pomysł stworzenia szablonu pisma, które będzie można składać w sklepach zoologicznych, gdzie zauważymy nieprawidłowości w warunkach bytowania zwierząt. Pozwoliłam sobie stworzyć pierwszy wzór takiej skargi i proszę, abyśmy wspólnie przemyśleli, czy idea zasypywania sklepów i ich Kierownictwa pisemnymi skargami może w jakiś sposób pomóc zwierzętom. Ze swojej strony- myślę,że ma to sens , szczególnie przy argumentach możliwej utraty zysku.Wiem,że walczymy docelowo o to, by w sklepach w ogóle nie było zwierząt, ale dokąd są też musimy działać.
Oto wzór pisma do samodzielnego składania przez osoby pełnoletnie, młodsi musieliby w tej sprawie zwrócić się do Rodziców lub innych pełnoletnich osób.
Imię, nazwisko Miejscowość, data
Adres
ADRESAT
Skarga
Szanowni Państwo!
Jako klient zmuszony jestem wystąpić ze skargą w zakresie sposobu traktowania przez Kierownictwo i Pracowników Państwa Placówki żywego towaru jakim są zwierzęta.
Zauważone przeze mnie rażące nieprawidłowości dotyczą:
1.
2.
3.
itd.
Przypominam, że wszystkich właścicieli zwierząt, w tym również podmioty wystawiające je do sprzedaży , a będących w myśl prawa ich czasowym właścicielem obowiązują przepisy Ustawy o Ochronie Zwierząt.
Biorąc pod uwagę sytuację zastaną w Państwa Placówce przypominam, że art. 1pkt1.1 przywołanej Ustawy stwierdza: „Zwierzę, jako istota żyjąca, zdolna do odczuwania cierpienia, nie jest rzeczą. Człowiek jest mu winien poszanowanie, ochronę i opiekę”, co znajduje rozwinięcie w art. 4 pkt 2, gdzie zawarto zapis o istocie humanitarnego traktowania zwierząt. W myśl tego artykułu, „ilekroć w Ustawie jest mowa o(…) „humanitarnym traktowaniu zwierząt - rozumie się przez to traktowanie uwzględniające potrzeby zwierzęcia i zapewniające mu opiekę i ochronę”.
Przytoczone wyżej nieprawidłowości pozostają w sprzeczności z zapisem Ustawy i mogą implikować dotkliwe konsekwencje prawne naruszające Państwa prestiż branżowy bezpośrednio przekładając się na niechęć Klientów do dokonywania zakupów w placówce rażąco nieprzestrzegającej obowiązujących przepisów.
Domagam się usunięcia wymienionych uchybień w trybie natychmiastowym i podjęcia działań mających na celu wyeliminowanie ich w przyszłości.
O sposobie załatwienia interwencji proszę poinformować mnie pisemnie, w terminie 14 dni od daty otrzymania pisma.
W przypadku braku odpowiedzi, lub stwierdzenia dalszych uchybień pozostających w niezgodzie z Ustawą w sprawie zostaną podjęte dalsze kroki.
Wyrażam jednak nadzieję, że Państwa Placówka nie podejmie ryzyka narażania się na niepotrzebne konsekwencje, a moja skarga zostanie potraktowana z należytą powagą.
Podpis