Przeniesienie małych i mamy do innej klatki

Archiwalne adopcje (udane i nieudane) i archiwalne narodziny

Moderator: Junior Moderator

mefiek
Numer GG: 13815156

Przeniesienie małych i mamy do innej klatki

Post autor: mefiek »

Witam. Ponad miesiąc temu otrzymałem na rocznicę prezent od dziewczyny, w postaci szczurki, która okazała się "kinder-niespodzianką". Gdy ją dostałem, była jeszcze mała, więc i młoda, nie znam się na ocenianiu wieku szczurów, ale chyba została w sklepie zapłodniona w pierwszym okresie, jaki był możliwy. Po 24 dniach urodziły się małe, na oko 9-12, niestety nie policzyłem dokładnie, gdy podniosłem domek, wolałem dać im święty spokój, bo mała jeszcze do końca mi nie ufała.

Teraz małe mają 16 dni. Dzisiaj zauważyłem, że druga moja szczurzyca(łącznie mam 3), weszła do domku, i dojadała coś, co poźniej okazało się resztkami małego szczurka. CHYBA nie ona go zabila, bo bylem w tamtym okresie w domu, pol metra od klatki, i raczej był to pierwszy raz kiedy tam się pojawiła, z resztą szczurza mama była w środku, i chyba młodych by broniła, jednak trochę się o nie boję, i w związku z tym mam pytanie. Czy takie 16-sto dniowe szczurki, wraz z mamą mogą być przeniesione do innej klatki? Mam 2 klatki poza tą wielką "główną", myślę też, że byłyby one bezpieczniejsze, ponieważ szczurki zostały urodzone w domku na pięterku, i boję się, że gdy zaczną wychodzić mogą pospadać i coś sobie zrobić. Poza tym, mogłbym mamie dawać jakieś wysokobiałkowe pokarmy, teraz też zje, ale większość wyjedzą 2 inne samiczki, których od jedzenia nie idzie odciągnąć.
Małe są już dosyć rozwinięte, wszystko raczej idzie wg. "schematu", mają już futerko, otwarte oczka, wyglądają nawet przez okienko w domku.